En af verdens største kunstattraktioner er tættere på, end du tror

Oplev mesterværker af Edvard Munch som det berømte Skriget og gå på opdagelse efter skjulte skatte. Nyd den spektakulære udsigt over byen og Oslofjorden, mens du bor på Clarion Hotel Oslo. MUNCH har 13 etagers kunst og oplevelser for både unge og gamle. Her er en guide, som hjælper dig til at få mest muligt ud af dit besøg.

Den største samling af Edvard Munch

På MUNCH oplever du den største Edvard Munch-samling i verden, med næsten 30.000 originale værker! Kom tæt på verdensberømte mesterværker som Skriget, Madonna, Vampyren og Pigerne på broen. Derudover vil du støde på ukendte juveler og lære sjove kendsgerninger om en af verdenshistoriens største kunstnere. Vidste du, at Edvard Munch ”opfandt” mobiltelefonen og elskede at tage selfies?

Gå ikke glip af Skriget

Skriget er et af verdens mest berømte malerier, og vi har tre forskellige udgaver – et maleri, en tegning og et tryk. De bliver vist på skift, men et af dem er altid udstillet. Gennem årene er motivet blevet brugt som emoji, det er dukket op på film, og selve maleriet blev stjålet og var forsvundet i to år. Besøg os og nyd et af verdens mest indtryksfulde motiver.

Edvard Munch, Skrik. Tempera og olje på ugrundert papp, 1910?. Foto: © Munchmuseet.

MUNCH huser blandt andet Edvard Munchs kendte værk Skriget.

Børn er velkomne på MUNCH!

Sofies Rum er dette års børneudstilling, hvor vi opfordrer alle til at lege sammen i en gådefuld verden af spøgelser, skygger og historier. Udstillingen er en interaktiv oplevelse, som fokuserer på at lege. På MUNCH får de yngste besøgende en unik fortolkning af Edvard Munchs kunst og liv. Med aktiviteter, workshops og udstillinger indbyder vi børn til at udforske og udtrykke deres egen kreativitet.

Besøg MUNCH med børn.

Skoleklasse på besøk på MUNCH

MUNCH byder gæster i aldre velkommen.

Nyd det levende område

Når du står på vores øverste etage, har du hele byen og fjorden for dine fødder. Vores fantastiske udsigt danner den perfekte baggrund for dine næste feriebilleder eller selfies. Her kan du nyde en drink i baren Kranen og sidde udenfor, når solen skinner.

Læs mere om spise- og drikkemuligheder.

Nyd det levende, nye område Bjørvika i Oslo.

For at få den bedste oplevelse, kan du bo på det luksuriøse Clarion Hotel Oslo, bare tre minutter fra MUNCH og det hvide Operahus! Hotellet tilbyder et udvalg af værelser og suiter samt et moderne træningscenter. Med kun fem minutters gang fra Oslo Centralstation er det ideelt til en weekendtur. Området summer af restauranter, god kaffe og eksklusive butikker. Her kan du nyde drikkevarer af høj kvalitet i hotellets Shutter Bar, gå i sauna, tage en svømmetur i havet eller bare nyde en pause tæt på kajen, mens børnene leger på den store legeplads.

Velkommen til en unik kombination af kultur, komfort og elegance. MUNCH er en af Oslos mest populære attraktioner, så book din billet nu.