13 etasjer med opplevelser

Opplev mesterverk av Edvard Munch, som det berømte Skrik, og gå på oppdagelsesferd etter skjulte skatter. Nyt den spektakulære utsikten over byen og Oslofjorden, mens du bor på Clarion Hotel Oslo. MUNCH har 13 etasjer med kunst og opplevelser for både store og små. Her er en guide som hjelper deg med å få mest mulig ut av ditt besøk.

Den største samlingen av Edvard Munch

På MUNCH vil du få den største Edvard Munch samlingen i hele verden, med nesten 30. 000 verk! Se mesterverk som Skrik, Madonna, Vampyren og Pikene på broen med egne øye. Oppdag skjulte skatter og lær om en av verdenshistoriens mest kjente kunstnere. Visste du at Edvard Munch «oppfant» mobiltelefonen og elsket å ta selfies?

Ikke gå glipp av Skrik!

Skrik er at av verdens mest kjente malerier, og vi har tre forskjellige versjoner! Et maleri, en tegning og et trykk. Versjonene vises på rotasjon, men du vil alltid få se en versjon hos oss. Gjennom årene har Skrik blitt et verdenskjent motiv, med egen emoji, filmreferanser og har til og med blitt stjålet og var forsvunnet. Besøk oss og opplev et av verdens mest kjente motiver.

Edvard Munch, Skrik. Tempera og olje på ugrundert papp, 1910?. Foto: © Munchmuseet.

Barn er hjertelig velkomne på MUNCH!

Sofies Rom er årets barneutstilling. Utstillingen er en interaktiv opplevelse hvor vi ønsker at alle skal få leke – både barn og voksne. Utforsk en mystisk verden med spøkelser, skygger og historier. På MUNCH tilbys de yngste en unik og morsom tolkning av Edvard Munchs liv. Med aktiviteter, workshops, utstillinger og spill. Vi ønsker at barn skal få utforske sin egen kreativitet.

Besøk MUNCH med barn.

Skoleklasse på besøk på MUNCH

Nyt Bjørvika!

Når du står i vår øverste etasje har du hele byen og fjorden for dine føtter. Vår fantastiske utsikt vil gi deg den perfekte selfie-bakgrunnen for dine feriebilder. Her kan du også nyte en drink i Kranen-bar og sitte ute når solen skinner.

Les mer om mat og drikke her.

For å få den beste opplevelsen på din tur kan du bo på det luksuriøse Clarion Hotel Oslo, kun tre minutters gåtur fra MUNCH og operahuset! Hotellet tilbyr et stort utvalg rom og suiter samt et moderne treningssenter. Med kun fem minutters gange fra Oslo Sentralstasjon er det ideelt for en helgetur. Området yrer av restauranter, god kaffe og eksklusive butikker. Her kan du nyte drikke av høy kvalitet i hotellets Shutter Bar, gå i badstuen, ta en svømmetur i sjøen eller bare nyte en pause nær kaia, mens barna leker på den store lekeplassen.

Velkommen til en unik kombinasjon av kultur, komfort og eleganse. MUNCH er en av Oslos mest populære attraksjoner, så bestill billett nå.