Only Connect Oslo: Quatuor Bozzini

Jürg Frey. String Quartet No. 4 (2018-2020).

Arrangement

Toppsal

Foto: Michael Slobodian

Hvordan føles det å være i ro, og hvordan føles det å ankomme et nytt sted? Jürg Frey utforsker stillhet like mye som lyd, og i hans siste strykekvartett inviteres publikum inn i et dempet men åpent lydlandskap. Musikken er ikke overlesset, men konsentrerer seg om små lydlige forskyvninger og stramme musikalske former. Bozzini-kvartettens florlette og presise kammerspill er en optimal partner for denne særegne ikke-ekstravagansen. Bozzini og Frey har mer enn 20 års samarbeid bak seg, beskrevet som ‘et stille vennskap med en gjensidig tillit’.

nyMusikks internasjonale samtidsmusikkfestival Only Connect finner sted på MUNCH og i Bjørvika 28. – 30. april 2022, med uventede, utvidende og unike musikalske koblinger. Kjøp festivalpass og enkeltbilletter her