Oslo Pride på MUNCH: Festivity Amour – Karmaklubb* & friends Dag 1

Festivity Amour er en todagers queer-festival, som markerer den offisielle åpningen av Oslo Pride 2022.

Arrangement

Toppsal, med takterasse
Fullt!

Foto: Black to the Future
Aldersgrense: 18 år
Det som har skaffet gratisbilletter har garantert inngang før kl. 21. Uavhentede billetter gjøres tilgjengelig ved inngangen etter kl. 21.

I løpet av Festivity Amour vil samtaler, performancer, drag-show, kunst, vogueing og DJ-sett stå på programmet. Hele museet fylles når Karmaklubb* inntar MUNCH i to dager. Arrangementet er en del av Karmaklubb* sitt pågående prosjekt «Queering the Museum» – som undersøker flere kunstinstitusjoner i Norge med et skeivt blikk.

Programmet for den første kvelden foregår i Toppsalen – der det holdes en felles nedtelling for den regnbuefargede belysningen som skal lyse opp Holmenkollen ved midnatt. I løpet av hele kvelden bys det på en konsert, ulike DJ-sett og performance. I baren er vinlisten er kuratert av Muma og Karmaklubb*, og et Festivity Amour-øl serveres spesielt for anledningen.

I Amfi i museets lobby kan man oppleve et nytt videoverk av den amerikanske kunstneren Tony Cokes fra kl. 12:00–22:00

18:00 Black to the Future (DJ-sett)
21:30 Vjolla Emiri (konsert/performance)
22:30 ONKOD MUTATIONS (Dahir Doni) (DJ-sett)
23:50 Tenningen av Holmenkollen i regnbuens farger strømmes
00:10 ONKOD MUTATIONS (Dahir Doni)
Gjennom kvelden: Vertskap av Cassie Brødskive og Frida Marida samt overraskelser!
*Tidene kan avvike

Se hele programmet for Oslo Pride på MUNCH

Karmaklubb* er et nomadisk skeivt klubbkonsept og sted for møter. Ved siden av klubbkvelder består programmet av blant annet panelsamtaler og kunstnerpresentasjoner i serien  «thought and pleasure», kuratoriske prosjekter, filmvisninger, konserter, performance, drag, vinsmakinger og andre gastronomiske herligheter.

Festivalen er støttet av MUNCH, Utenriksdepartementet og den norske ambassaden i Madrid. Fredagsprogrammet er laget i samarbeid med Skeiv Verden. Festivalen arrangeres som en del av Oslo Pride.