Ofte stilte spørsmål om medlemskap

Noe du lurer på i forbindelse med ditt medlemskap eller kjøp av medlemskap som gave?

Her finner du spørsmål og svar om:

  • Personlig medlemskap
  • Kjøp av medlemskap i gave
  • Aktivering av gavemedlemskap
  • Medlemskort
  • Medlemskonto

    Personlig medlemskap

  • Hvordan kjøper jeg et medlemskap?

    Dersom du ønsker å kjøpe et eget medlemskap, kan du gjøre det her

  • Hva mottar jeg etter at jeg har kjøpt medlemskap til meg selv?

    Når du kjøper medlemskap til deg selv mottar du:

    • Ordrebekreftelse med kjøpsbeløp og vareinformasjon
    • Bekreftelse om opprettelse av kjøpskonto dersom du valgte å lage en betalingsprofil
    • Velkomstmail til deg som medlem med din påloggingsinformasjon
  • Jeg mottok ikke noen e-poster etter kjøpet/registreringen, hvor finner jeg disse?

    E-postene blir automatisk sendt til din registrerte epostadresse. Vennligst sjekk spamfilteret eller søppelpost. Avsender på utsendelser er Munchmuseet fra info.munch@munchmuseet.no

  • Hvordan kan jeg endre informasjonen registrert på min konto?

    Du har adgang til din konto der du kan administrere og endre din informasjon ved å logge inn her.

  • Hva mottar jeg etter at jeg har kjøpt både personlig medlemskap og gavemedlemskap?

    Når du kjøper flere typer medlemskap (eget og gave) mottar du:

    • Ordrebekreftelse med kjøpsbeløp og vareinformasjon
    • Bekreftelse om opprettet kjøpskonto dersom du valgte å lage en betalingskonto
    • Velkomstmail til deg som medlem med din påloggingsinformasjon
    • Bestillingen med link til gave-PDF med antallet gave-PDF som du har kjøpt

    Kjøper av gavemedlemskap skal ikke aktivere medlemskapet for mottakeren av gaven, det må mottaker av gaven gjøre selv.

    Kjøp av medlemskap i gave

  • Hvordan kjøper jeg et gavemedlemskap?

    Dersom du ønsker å kjøpe medlemskap i gave, så kan du gjøre det her

  • Må jeg vite hvem jeg skal gi medlemskapet til?

    Gavemedlemskap er ikke navngitt slik at du kan gi medlemskapet til den du ønsker. Mottaker av gaven registrerer selv sin personlige informasjon og oppretter konto på Munchmuseet.

  • Hva mottar jeg etter at jeg har kjøpt et medlemskap i gave?

    Når du kjøper medlemskap i gave mottar du:

    • Ordrebekreftelse med kjøpsbeløp og vareinformasjon
    • Bekreftelse om opprettelse av kjøpskonto dersom du valgte å lage en betalingsprofil
    • Bestillingen med link til gave-PDF (gavebeviset du gir til mottaker av gaven)
  • Hva er gave-PDF og hva gjør jeg med den?

    Gave-PDF er et gavebevis du gir mottakeren av gaven. Gavemottaker aktiverer medlemskapet selv.

    • Etter ditt kjøp mottar du en egen epost med din bestilling, der gave-PDF ligger som en link.
    • Du kan skrive ut gave-PDF til et fysisk brev ved å trykke på linken og skrive den ut, eller sende gave-PDF direkte til mottaker av gaven ved å kopiere linken.
    • Gave-PDF er ikke navngitt slik at du kan gi gaven til den du ønsker. Mottaker av gaven registrerer selv sin personlige informasjon og oppretter konto på Munchmuseet ved bruk av koden som står på gave-PDF.
  • Jeg har ikke mottatt gave-PDF eller mangler en gave-PDF. Hva gjør jeg?

    Utsendelsen er automatisert, så det er sjeldent at e-posten ikke kommer frem. Vennligst sjekk spamfilter og søppelpost for utsendelser fra Munchmuseet (info.munch@munchmuseet.no).

    Dersom du fremdeles ikke finner utsendelsene, kontakt oss på medlem@munchmuseet.no.

  • Hvordan skriver jeg ut gave-PDF fra nettleser?

    Følg linken i bestillingen du mottok i egen epost. Du kan laste ned dokumentet og skrive det ut på vanlig måte. Dersom du velger å skrive ut fra nettleser avhenger utskrift av hvilken nettleser du bruker, og meny-funksjonen til nettleseren. Gå inn i menyen på nettleseren (enten øverste linje eller øverst til høyre) og velg «Skriv ut».

  • Jeg har kjøpt medlemskap til noen andre, men mottok velkomstmail til meg selv. Hva har hendt?

    Mest sannsynlig har du ikke kjøpt «gave», men opprettet vanlig medlemskap i en annen person sitt navn. Mottaker av gaven er dermed allerede registrert, og du kan gi dem velkomstmailen du mottok som siste utsendelse.

  • Jeg har kjøpt et gavemedlemskap, men jeg aktiverte medlemskapet før jeg ga det bort. Hva gjør jeg da?

    Koden for aktivering er kun gyldig én gang. Dersom du har aktivert gaven kan ikke koden brukes igjen. Ta kontakt med oss på medlem@munchmuseet.no for å få ny kode som du kan gi til mottakeren av gaven.

    Aktivering av medlemskap

  • Jeg har mottatt en gave-PDF. Hvordan aktiverer jeg mitt medlemskap og hva skjer da?

    Aktiver ditt medlemskap og registrer din personlige informasjon for å opprette en konto der du kan administrere din egen informasjon. Aktivering tar ikke lang tid:

    • Gå inn her
    • Tast inn din kode i feltet og trykk på «Gå videre»
    • Registrer din personlige informasjon og avslutt

    Ved registrering oppretter du din konto. Du får automatisk tilsendt et velkomstbrev til din registrerte epost-adresse som inneholder påloggingsinformasjon til din private medlemskonto. Du blir automatisk logget ut av kontoen etter 20 sekunder grunnet datasikkerhetshensyn.

  • Jeg er usikker på om aktiveringen fungerte. Hvordan vet jeg om det var vellykket?

    Etter endt registrering mottar du automatisk et velkomstbrev til din registrerte epost-adresse. Hvis du ikke finner velkomstbrevet, kan det være lurt å se i søppelposten. Dersom du ikke finner utsendelsen, kontakt oss på medlem@munchmuseet.no

  • Jeg har mottatt koden (TTMXXXXXXXXX) for å aktivere medlemskapet. Hvordan aktiverer jeg medlemskapet mitt?

    Du kan aktivere ditt medlemskap ved å taste inn din kode her.

  • Fra og med når er gavemedlemskapet gyldig?

    Gavemedlemskapet er gyldig fra og med den datoen det aktiveres av gavemottaker.

  • Hvor lenge er medlemskapet gyldig?

    Medlemskapet er gyldig i minst ett år fra aktiveringsdato. Du kan selv sjekke gyldighet når du logger inn på din medlemskonto, på forsiden under MEDLEMSKAP sluttdato.

  • Jeg har ikke mottatt velkomstbrevet etter aktiveringen, hva gjør jeg?

    Velkomstbrevet blir automatisk sendt til din registrerte epost-adresse rett etter endt registrering. Ved første utsendelse kan det legge seg i spamfilteret eller søppelpost, så vennligst sjekk der for utsendelse fra Munchmuseet fra info@munchmuseet.no.

  • Jeg har oppdaget at jeg registrerte feil informasjon da jeg opprettet kontoen min. Hvordan endrer jeg dette?

    I velkomstbrevet fikk du opplyst din innloggingsinformasjon med brukernavn (epost-adressen din) og passord. Du kan administrere din personlige informasjon når du ønsker, ved å gå inn her.

    Dersom du registrerte feil epostadresse, vennligst kontakt oss på medlem@munchmuseet.no

  • Koden min virker ikke og jeg får melding om at det er «unvalid». Hva gjør jeg da?

    Dersom koden din ikke fungerer, vennligst kontakt oss på medlem@munchmuseet.no

    Medlemskort

  • Hva slags medlemskort får jeg?

    I nytt museum blir det ny kortløsning. Du vil motta både digitalt og fysisk kort, slik at medlemskortet ditt alltid er lett tilgjengelig, enten på mobil eller i lommen. På Tøyen kommer du inn ved å oppgi ditt navn i museumsbutikken. 

  • Hva skal jeg med medlemskortet?

    Medlemskortet er ditt bevis på medlemskap. Medlemskortet kan skannes som inngangsbillett slik at du slipper billettkø. Medlemskortet knyttes opp mot ditt medlemsnummer slik at du får riktige rabatter hos oss.

  • Trenger jeg medlemskort for å besøke Munchmuseet på Tøyen?

    Som registrert medlem kan du oppgi navnet ditt i museumsbutikken, og få utstedt billett til deg og en gjest. Du kan få et midlertidig kort dersom du ønsker det, men det er ikke nødvendig for å besøke oss på Tøyen.

  • Når får jeg kort for det nye museet i Bjørvika?

    Du vil motta informasjon om oppdatert medlemskort for nytt museum når vi nærmer oss åpningen av det nye museet.

Kontaktinformasjon
Dersom du har spørsmål, ta kontakt med medlem@munchmuseet.no

For å skaffe oss innsikt slik at vi kan skape en best mulig brukeropplevelse, samler vi data om hvordan dere bruker siden vår. Les mer