Edvard Munch uendelig VGS & studenter

Angst og fremmedfølelse, kjærlighet og frigjøring - er følelsene i Edvard Munchs kunst like relevante i dag?

Arrangement

Utstillingsbesøk med formidler

Under dette utstillingsbesøket vil formidler sammen med elevene utforske ulike motiver og temaer i museets samlingsutstilling Edvard Munch uendelig. Vi ser nærmere på hvordan Munch bearbeidet de mest sentrale trekkene ved modernismen, og arbeidet med realisme, symbolisme og ekspresjonisme. Elevene får oppleve verdenskjente motiv som Skrik og Madonna, men også andre viktige kunstverk som gir et nytt blikk på Munchs mangfoldige kunstnerskap.

Vi legger vekt på at elevene skal få delta aktivt i utstillingene i tillegg til å oppleve bygget. I museets «knekk» i 12. etasje opplever vi hvordan bygget bøyer seg ærbødig mot byen som eier denne samlingen.

Passer for: Elever på videregående skole og studenter
Pris: 600 kr, for grupper på inntil 35 personer
Varighet: 45 min, beregn ca 1 time inkludert forflytning