Munch og de nære rom Live-omvisning

Direktestrømming fra vår Facebook-side, hvor våre formidlere tar deg med inn i det lukkede museet.
Edvard Munch: Selvportrett ved bryllupsbordet. Olje på lerret, 1925–26. Foto © Munchmuseet

Arrangement

DIGITAL

I denne eksklusive live-omvisningen, vil du få en unik anledning til besøke et av våre museumsmagasiner, som vanligvis er stengt for publikum. Her finner vi kunstverk av Munch som skildrer hans nære og personlige omgivelser på Ekely i Norge, hvor han bodde de siste 28 årene av livet sitt, frem til sin død i 1944.

I en tid der vi alle tilbringer mer tid hjemme, blir vi mer oppmerksomme på rommene vi lever i og gjenstandene som omgir oss. I denne omvisningen vil du oppleve Munch på sitt mest personlige og få et glimt av mannen bak myten. Du vil få se hvordan øyesykdommen hans påvirket arbeidsprosessen og hvordan han skildret scener fra hverdagen sin, i tillegg til noen høyst interessante selvportretter. Grip sjansen til å se Munchs kunst fra ditt eget hjem, og opplev en mer personlig Munch – i hans eget hjem.

Omvisningen finner du på museets Facebook-side og vil foregå på engelsk.

Omvisningen ble gjennomført 14. mai, og kan sees her