Oslo Jazzfestival: Trondheim jazzorkester & GURLS

GURL power-energi møter Norges største jazz talenter i en sprudlende helaften med oppfinnsom improvisert musikk.

Foto: Sanne Funder Nygaard

Dørene åpner: 18:00
Arrangementsstart: 19:00
Varighet: ca 90 minutter

Bandet GURLS har siden 2013 vært et musikalsk friminutt for saksofonist Hanna Paulsberg og bassist Ellen Andrea Wang – to de fremste aktørene på nye norske jazzscenen.
Sammen med Trondheim jazzorkester og vokalist Marianna Sangita fra Broen, byr de her på en sprudlende helaften med oppfinnsom improvisert musikk.

GURLS’ debutalbum «Run Boy Run» vant Spellemannsprisen for beste jazzalbum i 2018. Siden 2021 har de fremført sitt samarbeidsprosjekt med Trondheim Jazzorkester en rekke steder – Jazzfest Trondheim, Mandaljazz, Moldejazz og Sildajazz, i tillegg til å holde en utsolgt konsert på Victoria i november i 2022.
Sammen utga de også livealbumet Oui på tampen av 2022.

Trondheim jazzorkester er et stjerneensemble gjort opp av noen av Norges største jazztalenter. En uslåelig kombinasjon!

GURLS
Marianna Sangita Røe – vokal