Jazz på MUNCH: Karin Krog

Jazzlegender presenterer et knippe Thelonious Monk-komposisjoner i ny drakt.

Foto: Erik Paus

Dørene åpner 19:00
Sitteplasser

Karin Krog
John Surman & Valhalla Quartet

På kvelden den 15. april 1966 satt Karin Krog ved siden av Thelonious Monk med en kopp te på Hotell Continental, og hørte på at han ble intervjuet av NRK. Monk hadde akkurat spilt en fantastisk konsert i Aulaen, og Krog lovet seg selv at hun en dag skulle synge noen av hans fine komposisjoner.

Det har tatt Krog 50 år å få prosjektet gjennomført, men nå er tiden kommet. Hun presenterer konserten «Te med Thelonious Monk», som inneholder et knippe Monk komposisjoner i ny drakt, arrangert av John Surman og Valhalla Quartet.

Jazz på MUNCH er en tradisjonsrik del av museets konsertprogram, med røtter tilbake til 1960-tallet, presentert i samarbeid med Oslo Jazzfestival. Karin Krog, som spiller denne konserten, var en viktig støttespiller i oppstarten av museets samarbeid med jazzscenen.